ИЗВЕШТАЈ СА ПЛАНИНАРСКЕ АКЦИЈЕ – ПОХОДА  ПК “ЕРА ” УЖИЦЕ

2829 . мај 2016. године –,,МОКРА ПЛАНИНА И ЦМИЉЕВИЦА ,,

Вођа/е (водич/и) похода: Стефановић Слободан

Назив планине: МОКРА ПЛАНИНА И ЦМИЉЕВИЦА (ЦРНА ГОРА)

Време поласка из Ужица, 28.05.2016. године у 500  часова, повратка из Калудре , 29.05.2016.

године у 2130 часоваа.

Релације: 1. дан (28.05.):  МОКРА ПЛАНИНА Улив Мургашке у Загорску реку – Капа Калударска – врх Усовиште – Капа Калударска – Пецановице – Загорска река

1. дан (22.05.): ЦМИЉЕВИЦА Улив Мургашке у Загорску реку – Скробутача – катун Мургаш –  Локва Загорска – врх Цмиљевица – Скробутача – Луке – Загорска река

Назив највишег врха: Цмиљевица , висина врха: 1963 м.н.в.

Укупан пређени пут пешке 32,5 (20+14) км.  Број учесника 5 (пет) .

Висин. разлика: на успону 1890 (990+900) м на силаску 1890 (990+900) м укупно 3780 (1980+1800) м.

Освојени значајни врхови :

Датум Назив врха Кота Број учесника Напомена
28.05.2016. Усовиште 1933 5
29.05.2016. Цмиљевица 1963 5

Имена и презимена учесника похода (чланова ПК ” ЕРА “ Ужице)

р.б. Име и презиме р.б Име и презиме р.б Име и презиме
1. Слободан Стефановић 2. Срђана Шаровић 3. Ненад Милинковић
4. Јелена Пузовић 5. Славица Пецикоза

Име и презиме учесника похода (који нису чланови ПК ” ЕРА “ Ужице )

Број учесника Члан

Трошкови настали поводом похода – по учеснику (превоз, смештај, храна – ако је заједничка, котизација за учешће на акцији – походу, таксе, улазнице и сл.):

1200 динара –превоз возилом

Кратак опис тока акције (изведене маршуте, дужина, време трајања и активности):

1. дан (28.05.): Учесници ове акције су се до места Калудра и још око 8 км даље уз Калударску реку превезли возилом преко Бијелог Поља и Берана. Даље настављамо пешке (9,30) шумским путем уз Капски поток. Деонице шумског пута са серпентинама кратимо стрмим пречицама и из шуме излазимо на катуниште Капа Калударска. Обилазимо оближњи видиковац са погледом на оближњу планину Дивљак. Макадамским путем поред Студене воде излазимо на гребен и даље десно гребеном на врх Усовиште. Настављамо истим гребеном и убрзо скрећемо са њега десно и уском стазом силазимо поново у Капу Калударску. Даље пратимо ток потока, чији је извор Студена вода. Држимо се шумског пута, који је у горњем делу прилично  девастиран , а ниже у бољем стању. Препречујемо кроз ливаде поред места Пецановице и долазимо до улива Мургашке у Загорску реку. Настављамо макадамским путем узбрдо према Лукама и након 600 метара стижемо на серпентину поред које је отворена колиба, која се може користити за смештај са подметачима и врећама за спавање (16,30). Преноћиште у колиби.
  2. дан (29.05.): У 830 смо напустили колибу и кренули уз Мургашку реку и преко Скробутаче до катуна Мургаш. Прелазимо шумовитим доловима до Локве Загорске где одмарамо у Катуну Станка Кљајића. Након једног километра преко једног нижег врха са дрвеним крстом стижемо гребенски на врх Цмиљевица. Са врха се пар стотина метара враћамо гребеном, а онда десно постепено силазимо са њега кроз врло ретку смрчеву шуму до макадамског пута. Пратимо тај пут низбрдо поред једне чесме са карактеристично дугачким дрвеним коритом. Даље се спуштамо низ дугачку косу која нас води преко ливада Скробутаче и катуна Јелића до долине Загорске реке и места званог Луке где нас љубазно примише Радуле Девић и његова супруга. Након дужег одмора уз кафу и домаће млечне производе, ваћамо се макадамским путем до почетне тачке ове планинарске туре. Повратак у Ужице возилом истим путем уз обилазак манастира ,,Ћелије,, у Калудри и преко Берана, Бијелог Поља, Нове Вароши и Златибора.

Занимљивости (посета занимљивим природним и културно-историјским местима) и адресе корисне за планинарско друштво: манастир ,,Ћелије,, у Калудри.

Проблематична места и ситуације на акцији – походу: /

Напомена: Време оба дана сунчано.Стаза без снега.

ПОГЛЕДАЈТЕ ОВУ СТАЗУ НА ЛИНКУ: http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13501228