ИЗВЕШТАЈ СА ПЛАНИНАРСКЕ АКЦИЈЕ – ПОХОДА  ПК “ЕРА ” УЖИЦЕ

22 -24 . јун 2015. године –,,ГОЛИЈА И МОКРА ГОРА ,,

Вођа/е (водич/и) похода: Стефановић Слободан и Стојковић Предраг

Назив планине: ГОЛИЈА И МОКРА ГОРА

Време поласка из Ужица, 22.06.2015. године у 600  часова, повратка из Драге  24.06.2015.

године у 2000 часова.

Релације: 1. дан (22.06.):  ГОЛИЈА Мухово – врх Кула – Одвраћеница – Граб – Мухово

1. дан (23.06.): МОКРА ГОРА Драга – Зогића станови – врх Поглед – Драга
  2. дан (24.06.): МОКРА ГОРА Драга – врх Бандера – Драга

Назив највишег освојеног врха: Поглед , висина врха: 2154 м.н.в.

Укупан пређени пут пешке 36 (12+15+9) км.  Број учесника 5 (пет) .

Висинска разлика: на успону 2380 (780+1040+560) м на силаску 2380 (780+1040+560) м укупно 4760 (1560+2080+1120) м.

Излазак на значајне врхове :

Датум Назив врха Кота Број учесника Напомена
22.06.2015. Кула 1674 5
23.06.2015. Поглед 2154 5
03.05.2015. Бандера 1685 5

Имена и презимена учесника похода (чланова ПК ” ЕРА “ Ужице)

р.б. Име и презиме р.б Име и презиме р.б Име и презиме
1. Предраг Стојковић 2. Слободан Стефановић 3. Слободан Новаковић
4. Миланка Кривокућа 5. Ненад Милинковић

Име и презиме учесника похода (који нису чланови ПК ” ЕРА “ Ужице )

Број учесника Члан

Трошкови настали поводом похода – по учеснику (превоз, смештај, храна – ако је заједничка, котизација за учешће на акцији – походу, таксе, улазнице и сл.):

Превоз: 1400 динара.

Кратак опис тока акције (изведене маршуте, дужина, време трајања и активности):

1. дан (22.06.): Учесници ове акције су се превезли возилом до села Мухово преко Нове Вароши и Сјенице. У 850 часова даље настављамо пешке шумским путем изнад села Мухово прво кроз храстову, затим букову шуму из које се излази на отворену косу све до дна ски стазе на Одвраћеници. Уз шумску просеку се стиже директно на врх Кула на коју излази ски лифт. Кратко спуштање кроз четинарске шуме до туристичког места Одвраћеница. Након дужег одмора, настављамо широким гребенским путем према врху Јанков камен и у месту званом Муховица скрећемо уским стазама, некад и једва видљивим са Гребена лево до обода села Граб. Следи стрмије спуштање у долину Муховске реке и завршница стазе до почетне тачке макадамским путем. Од села Мухова настављамо пут возилом преко Новог Пазара и Рибарића до изнад села Драга, где формирамо камп. Ноћење у шаторима.
  2. дан (23.06.): У 800 смо из нашег кампа у Драгој кренули на успон кроз ливаде у Косовој равни и густе четинарске шуме смрче, јеле и бора молике до пашњака и напуштених катуна званих Зогића станови. Настављамо уз стрмији успон просекама између ниске шуме бора кривуља до седла на главном гребену планине Мокра Гора. Стаза прелази на супротну страну и попреко нас доводи испод самог врха Поглед. Следи још једна уска просека и након најстрмијих пар стотина метара стижемо на овај врх. До Зогића катуна повратак истом стазом. Одвајамо се десно од стазе којом смо вршили успон на врх и након неколико пропланака улазимо у шуму, где без видне стазе бирамо најповољнију опцију кретања точилом. Убрзо се уклапамо на шумску влаку, која постаје све шира. Изнад Косове равни поново излазимо на нама познати део стазе са успона. У косовој равни се прави већа пауза под пространом надстрешницом, која може пружити заштиту од невремена и већем броју планинара. До нашег кампа се враћамо поред планинарског дома ,,Поглед,, , којим управља ПД ,,Санџак,, из Новог Пазара. Ноћење у кампу.
  3. дан (24.06.): У 800 смо кренули на планинарску акцију са циљем да изађемо на врхове : Бандера и Орлосед. Спустили смо се до макадамског пута према селу Врба, где смо из једног црева у делу који није био затрпан, обновили залихе воде. Настављамо са успоном до засеока Полетић и код задњих кућа, скрећемо десно на косу, где нас сточарске стазе и шумски путеви воде преко места званог Летине до испод врха Бандера. Дужом пашњачком косом стижемо на овај врх у тренутку када се време почело нагло погоршавати. Одустајемо од прелаза на врх Орлосед и враћамо се до места Летине, одакле бирамо најкраћи силазак без видне стазе до нашег кампа кроз тешко проходну ниску шуму. Поподневно паковање ствари и повратак у Ужице преко Тутина, затим кроз централни део Пештера и Нове Вароши.

Занимљивости (посета занимљивим природним и културно-историјским местима) и адресе корисне за планинарско друштво: место Одвраћеница.

Проблематична места и ситуације на акцији – походу: /

Напомена: Време на првом и другом успону сунчано.  На другој половини трећег успона облачно без падавина.

ГПС ТРЕК СА ОВЕ АКЦИЈЕ НА ЛИНКУ: http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=10085987