ИЗВЕШТАЈ СА ПЛАНИНАРСКЕ АКЦИЈЕ – ПОХОДА  ПК “ЕРА ” УЖИЦЕ

29 . јун – 03. јул 2016. године –,,ПРОКЛЕТИЈЕ 2016 ,,

Вођа/е (водич/и) похода: Стефановић Слободан и Стојковић Предраг

Назив планине: ПРОКЛЕТИЈЕ  (ЦРНА ГОРА)

Време поласка из Ужица, 29.06.2016. године у 500  часова, повратка из Вусања 03.07.2016.

године у 1700 часова.

Релације: 1. дан (29.06.):  Чакор –  врх Планиница – врх Ваганица – Ћафа – Дугуљак – Чакор

1. дан (30.06.): Чакор – врх Равно брдо – Дио – врх Старац – врх Бандера – Чакор
  2. дан (01.07.): Обилазак Алипашиних извора и Понор Грље – Савино око – Понор Грље
  3. дан (02.07.): Понор Грље – Заруница – Преслоп – врх Зла Колата – Понор Грље
  4. дан (03.07.): Обилазак водопада Сопотнице

Назив највишег врха: Зла Колата , висина врха: 2535 м.н.в.

Укупан пређени пут пешке 62 (19+15,5+3,5+22+2) км.  Број учесника 8 (осам) .

Висин. разлика: на успону 3350 (750+890+50+1590+70) м на силаску 3350 (750+890+50+1590+70) м укупно 6700 (1500+1780+100+3180+140) м.

Освојени значајни врхови :

Датум Назив врха Кота Број учесника Напомена
29.06.2016. Планиница 2077 8
29.06.2016. Ваганица 2112 8
30.06.2016. Равно брдо 2040 8
30.06.2016. Старац 2352 8
30.06.2016. Црни крш (Бандера) 2426 8
02.07.2016. Зла Колата 2535 8

Имена и презимена учесника похода (чланова ПК ” ЕРА “ Ужице)

р.б. Име и презиме р.б Име и презиме р.б Име и презиме
1. Слободан Стефановић 2. Предраг Стојковић 3. Ненад Милинковић
4. Видослав Анџић 5. Слободан Новаковић 6. Драгољуб Јасиковић

10.

Марија Ђокић

Рада Даниловић

8. Срђана Шаровић  9.  Петар Зумберовић

Име и презиме учесника похода (који нису чланови ПК « ЕРА « Ужице )

Број учесника Члан

Трошкови настали поводом похода – по учеснику (превоз, смештај, храна – ако је заједничка, котизација за учешће на акцији – походу, таксе, улазнице и сл.):

1800 динара –превоз возилом

Кратак опис тока акције (изведене маршуте, дужина, време трајања и активности):

1. дан (29.06.): Учесници ове акције су се до превоја Чакор превезли возилом преко Бијелог Поља, Берана и Андријевице. Од Чакора крећемо лево гребеном до првог врха Планиница. Са овог врха прелаз преко долине до следећег врха Ваганица који је и највиши врх планине Чакор у Проклетијском планинском масиву. Следи благо спуштање до подножја Мокре планине до места Ћафа, где се обилази црква Светих Апостола Петра и Павла. Повратак страном према Виситору преко катуништа Дугуљак и Крље до почетне тачке. На превоју постављамо камп и ноћимо.
  2. дан (30.06.): У 8,00 часова крећемо са Чакора пешке уз успон до врха Равно брдо и прелаз до попречног гребена званог Девојачки крш. Стрми силазак до гребенске заравни зване Дио и улазак у борову шуму на чијем крају нестаје стаза, али се стрмом пашњачком страном излази на врх Старац. Наставак строго гребеном до следећег али експониранијег врха Црни крш или Бандера. Повратак гребеном ка врху Старац до седла које раздваја ова два врха и стрми силазак десно у цирк који затварају стране Старца и Младице. Пролазак поред два мала језера, више локве и наставак стазе према гребену Дио кроз густи шумски појас. Испред Гребена Девојачког крша скрећемо десно ширим путем до превоја, где наставлјамо лево страном без веће промене надморске висине скроз до превоја Чакор. Поподневни одмор и ноћење у шаторима.
  3. дан (01.07.): У 8,15 смо напустили Чакор и возилима прешли у Вусање уз успутни обилазак Алипашиних извора. Постављамо шаторе код понора Грље и након тога користимо прилику да обиђемо Савино око, које представља и врело ове реке. Поподневни одмор и ноћење у шаторима.
  4. дан (02.07.): У 7,00 часова крећемо из Вусања (понор Грље) на успон према врху Зла Колата преко села Заруница и преко бројних потока и извора до раскрснице, где скрећемо десно међу стеновите одсеке. Уска стаза прелази више греда и пролази поред Ледене пећине из које избија јако хладан ваздух. Десном страном ширег дола се излази на превој Преслоп са кога се може наставити право у долину Валбоне, а ми скрећемо лево преко уске греде до платоа између Добре Колате са леве стране и Зле Колате са десне стране. У вишој зони овог дола је снежник. Стаза наставља испод леђа Добре Колате и добро је обележена. Након изласка на превој између два поменута врха прелазимо преко уског снежног степеника и доста стрмом пашњачком страном се издижемо до врха Зла Колата, који представља и највиши врх Црне Горе. На врх смо изашли након 5 сати успона. Повратак истом стазом. Вечерње дружење са загребачким планинарима и ноћење у шатору.
  5. дан (03.07.): У 8,00 сати крећемо према Ужицу и успут свраћамо до водопада Сопотнице на планини Јадовник код Пријепоља. Правимо кратку кружну туру. Након четворочасовног боравка на подручју овог заштићеног природног добра, враћамо се у Ужице.

Занимљивости (посета занимљивим природним и културно-историјским местима) и адресе корисне за планинарско друштво: Црква Светих Апостола Петра и Павла на Ћафи, Алипашини извори, Понор Грље,  Савино око у долини Ропојане и Водопади Сопотнице.

Проблематична места и ситуације на акцији – походу: /

Напомена: Време сунчано са краћим периодима облачности. Стаза сува.