ИЗВЕШТАЈ СА ПЛАНИНАРСКЕ АКЦИЈЕ – ЕКСПЕДИЦИЈЕ  ПК “ЕРА ” УЖИЦЕ

19 -27 . јул 2016. године –,,КАРПАТИ – МАСИВ ЗАПАДНИ ФАГАРАШ ,, – Румунија

Вођа/е (водич/и) похода: Стефановић Слободан

Назив планине: КАРПАТИ

Време поласка из Ужица, 19.07.2016. године у 230  часова, повратка из Балее Каскаде  27.07.2016.

године у 1700 часова.

Релације: 1. дан (20.07.):  Турну Росу – манастир Турну Росу

2. дан (21.07.): Манастир Турну Росу – Чика Пјетрилор – врх Татару

3. дан (22.07.): врх Татару – превој Суру – врх Будислав – језеро Авриг

4. дан (23.07.):    језеро Авриг – врх Скара – врх Сербота

5. дан (24.07.): Врх Сербота – врх Негоја – језеро Калцун – Тунел Трансфагараш – језеро Капра

6. дан (25.07.): језеро Капра – језеро Балеа – језро Капра

7. дан (26.07.): језеро Капра – језеро Балеа – Балеа Каскада

Назив највишег освојеног врха: Негоја, висина врха: 2535 м.н.в.

Укупан пређени пут пешке 57,5 (6+9+8,5+8+14+4+8) км.  Број учесника 4 (четири) .

Висинска разлика: на успону 4590 (400+1100+570+650+1400+380+90)м на силаску 3700 (20+40+370+840+1030+380+1020) м укупно 8290 (420+1140+940+1490+2430+760+1110) м.

Излазак на значајне врхове :

23.07.2016. Сербота 2301 4
24.07.2016. Негоја 2535 4
25.07.2016. Лезерул Капреи 2417 1

Имена и презимена учесника похода (чланова ПК ” ЕРА “ Ужице)

р.б. Име и презиме р.б Име и презиме р.б Име и презиме
1. Стефановић Слободан 2. Стојковић Предраг 3. Даниловић Рада
4. Јасиковић Драгољуб

Име и презиме учесника похода (који нису чланови ПК ” ЕРА “ Ужице )

Број учесника Члан

Трошкови настали поводом похода – по учеснику (превоз, смештај, храна – ако је заједничка, котизација за учешће на акцији – походу, таксе, улазнице и сл.):

Превоз : око 90 евра по учеснику.

Кратак опис тока акције (изведене маршуте, дужина, време трајања и активности):

1. дан (19.07.): Учесници ове акције су се превезли аутобусом и возом из Ужица до места Турну Росу преко Београда, Вршца, Темишвара и Сибиња.
  2. дан (20.07.): У Турну Росу се стигло око 14,30 часова и одмах смо наставили пешке макадамским путем до његовог краја уз успутни обилазак Православног манастира Турну Росу. Постављамо шаторе и ноћимо.
  3. дан (21.07.): У јутарњим сатима излазимо уском шумском стазом до централног карпатског гребена и места Чика Пјетрилор на 1600 м.н.в. Настављамо пашњачким гребеном уз постепено висинско напредовање. Иза врха Татару је превој са више извора где смо одлучили да проведемо другу ноћ.
  4. дан (22.07.): Настављамо успон ка превоју Суру и страном са бројним потоцима испод истоименог врха прелазимо до новог превоја. Иза њега следи још један стрми успон, овај пут на врх Будислав. Након преласка преко овог врха, стрмо се спуштамо до ледничког језера Авриг где ноћимо у шаторима.

5. дан (23.07.): У јутарњим сатима прелазимо пешке стрмом страном од језера Авриг до превоја одакле се десно одваја стаза према врху Кортеа. Ми настављамо гребеном са знатним успоном на врх Скара. Следи спуштање поред склоништа Скара и дужи успон на врх Сербота. Терен је одавде веома стеновит и тешко проходан и без великих ранаца. Прелаз између врхова Сербота и Негоје је технички захтеван, са кулоаром, стеновитим одсецима, крупним сипаром и великим нагибима. Споро напредујемо и питање је да ли ћемо до мрака иза врха Негоја наћи место за постављање шатора. Одлучујемо да са најниже тачке седла сиђемо лево према северу у долину изнад планинарског дома Негоја. Ту подижемо шаторе и ноћимо.
  6. дан (24.07.): Рано ујутро са северне стране крећемо са стрмим успоном на врх Негоја, други по висини врх Карпата и Румуније. Успон иако напоран пролази без проблема, а још боље спуштање до језера Калцун. Ова деоница је и најатрактивнија у сваком погледу. Након размишљања да останемо да ноћимо поред језера, одлучујемо да наставимо са пешачењем око врха Лајта са његове јужне стране до уласка у тунел Трансфагараш, где поред планинарског дома правимо паузу. Одлучујемо још једном да наставимо даље и након стрмог успона изнад тунела, стижемо веома уморни до језера Капра. Ноћење у шаторима.
  7. дан (25.07.): Дан за одмор. Успон на врх Лезерул Капреи и кратки обилазак језера Балеа, које заједно са карактеристичном саобраћајницом Трансфагараш преставља својеврсну туристичку атракцију. Код језера Балеа добијамо информацију да не постоји никакав организовани превоз од овог места за даље дестинације. Повратак до језера Капра и ноћење.
  8. дан (26.07.): Након синошњег погоршања временских прилика, одустајемо од идеје да извршимо успон на врх Молдовеану и повратак учесника ове акције пешке преко Балее до планинарског дома Балеа Каскада, одакле се комбијем пребацујемо до места Сибињ а даље аутобусом до Темишвара.
  9. дан (27.07.): Повратак до Ужица од Темишвара преко Вршца, Београда и Чачка.

Занимљивости (посета занимљивим природним и културно-историјским местима) и адресе корисне за планинарско друштво: /

Проблематична места и ситуације на акцији – походу: Тежак и ризичан терен измеђуврхова Сербота и Негоја.

Напомена: Време на свим турама делом  сунчано , а делом облачно без падавина.Терен сув.

ПОГЛЕДАЈТЕ ОВУ СТАЗУ НА ЛИНКУ: http://sr.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=14148436