ИЗВЕШТАЈ СА ПЛАНИНАРСКЕ АКЦИЈЕ – ПОХОДА  ПК “ЕРА ” УЖИЦЕ

2122 . мај 2016. године –,,ПРОШЋЕНСКА ПЛАНИНА И БЈЕЛАСИЦА ,,

Вођа/е (водич/и) похода: Стефановић Слободан

Назив планине: ПРОШЋЕНСКА ПЛАНИНА И БЈЕЛАСИЦА (ЦРНА ГОРА)

Време поласка из Ужица, 21.05.2016. године у 500  часова, повратка из Мајсторовине , 22.05.2016.

године у 2000 часоваа.

Релације: 1. дан (21.05.):  ПРОШЋЕНСКА ПЛАНИНА Стефановац – Горњи Лепенац – врх Мамутски Бурен – Бурен – врх Кулина – Лугови – Стефановац

1. дан (22.05.): БЈЕЛАСИЦА Мајсторовина – Прибиловиће – врх Турјак – Цмиљача – Бијела вода – Мајсторовина

Назив највишег врха: Турјак , висина врха: 1913 м.н.в.

Укупан пређени пут пешке 32,5 (14+18,5) км.  Број учесника 5 (пет) .

Висинска разлика: на успону 2000 (880+1120) м на силаску 2000 (880+1120) м укупно 4000 (1760+2240) м.

Освојени значајни врхови :

Датум Назив врха Кота Број учесника Напомена
21.05.2016. Мамутски Бурен 1578 5
21.05.2016. Кулина 1631 5
22.05.2016. Турјак 1913 5

Имена и презимена учесника похода (чланова ПК ” ЕРА “ Ужице)

р.б. Име и презиме р.б Име и презиме р.б Име и презиме
1. Слободан Стефановић 2. Миланка Кривокућа 3. Ненад Милинковић
4. Јелена Пузовић 5. Дарко Цицварић

Име и презиме учесника похода (који нису чланови ПК ” ЕРА “ Ужице )

Број учесника Члан

Трошкови настали поводом похода – по учеснику (превоз, смештај, храна – ако је заједничка, котизација за учешће на акцији – походу, таксе, улазнице и сл.):

1000 динара –превоз возилом

Кратак опис тока акције (изведене маршуте, дужина, време трајања и активности):

1. дан (01.05.): Учесници ове акције су се до места Стефановац превезли возилом преко Бијелог Поља и Сљепач Моста. Даље настављамо пешке прво асфалтним путем до Горњег Лепенца, а затим стазом лево испод стена Мамутског Бурена кроз букову шуму до седла. Скрећемо лево ивицом стена са погледом у смеру Мојковца и гребенски стижемо на врх Мамутски Бурен по слабој киши и јаком ветру. Са врха се спуштамо до Радовића катуна и још нешто ниже до катуна Бурен. Због јаког ветра смо свратили у један катун код гостопримљивих домаћина Драга и Весне Миличић. Након једносатног одмора, настављамо до врха Кулина и гребеном преко пожаришта силазимо у Лугове до јаког врела. Пратимо макадамски и асфалпут пут до изворишта реке Лепешнице и низ њен ток до почетне тачке. Возилом прелазимо до места Мајсторовина преко Равне Реке уз реку Бистрицу и посета манастиру. Преноћиште у конацима манастира
  2. дан (22.05.): У 700 смо напустили манастир и прешли неколико километара даље до засеока Алуге, одакле креће наша стаза према врху Турјак. Прелазимо изнад кућа Ђукића у Прибиловићима до косе у којој улазимо у густе мешовите шуме. Правимо дужи одмор поред Угљар воде и након неколико километара шумског пута стижемо на седло испод врха Мучница. Даља стаза је гребенска и нешто стрмија пред врх Турјак. Са овог врха се брзо спуштамо поред мањег периодичног језера до катуна Цмиљача, планинарског дома и катуна Рупе. Испод ових катуна се уклапамо на широки макадамски пут са већим бројем серпентина. Уз пар пречица долазимо до јаког извора и чесме зване Бијела вода. Од ње стрмо наниже води уска шумска пречица до почетне тачке ове планинарске туре. Повратак у Ужице возилом истим путем преко Бијелог Поља, Нове Вароши и Златибора.

Занимљивости (посета занимљивим природним и културно-историјским местима) и адресе корисне за планинарско друштво: манастир у Мајсторовини.

Проблематична места и ситуације на акцији – походу: /

Напомена: Време на првом успону облачно, на почетку са падавинама и јаким ветром.  На другом успону сунчано.Стаза без снега.

ПОГЛЕДАЈТЕ ОВУ СТАЗУ НА ЛИНКУ: http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13423930